Bulletin

    Vier maal per jaar komt het clubblad genaamd "Bulletin" uit. Hierin uiteraard aankondigingen van aktiviteiten die je niet mag missen, verslagen van aktiviteiten die je gemist hebt, technische tips, knutselverslagen, (stoere) motorverhalen, geschiedenislessen over de gouden decennia van het motorrijden en meer van dit al.

    Voor kleurenfoto's (die in de papieren versie zwart-wit zijn) en andere extra's verwijzen we voor leden door naar Hilbert, of email naar:

    Digitalisering

    Een niet meer weg te denken medium waarvan de rol er van binnen de club uiteraard ter discussie staat op z'n tijd. Natuurlijk is het met email wel zo handig onderling contact te onderhouden of op te starten. En o zo makkelijk om op internet te kijken wat er zoal te doen is. Het pc gebruik in Nederland is de afgelopen jaren nog eens flink gegroeid en daarmee evenredig ook onder de RECN leden. Alhoewel dat misschien ietwat naar beneden bijgesteld moet worden want de meesten zijn meer bij de motor te vinden als bij de pc.

    Royal of India?

    Tot voor kort was het leven simpel: er waren twee soorten Enfields. Oude machines uit een Engelse fabriek die de naam Royal mochten dragen en Bullets die bij The Enfield India LTD vandaan kwamen, en dit dus niet mochten. Sommige onverlaten schreven om vaak belastingtechnische reden, of gewoon uit jaloezie, Royal voor hun Indiase Enfield, maar deze lieden werden uiteraard vlot ontmaskerd.
    Tegenwoordig mag de Indiaase fabriek ook de naam "Royal" voeren. 't Is een kwestie van rechten. Voor deze club maakt dit echter niet uit. Voor een bewijs hiervoor kijke men er de statuten op na.

     

    Lid worden!

    Lidmaatschap kost   € 16,- / jaar

    Meer weten over het RECN lidmaatschap en contributie?
    Dat kan hier.
    De spelregels staan duidelijk bij zodat iedereen weet waar ie aan toe is.

     

    Eenhoorn Federatie

    De Eenhoorn Federatie is het samenwerkingsverband van de Engelse merkenclubs. Uiteraard zijn we hierbij aangesloten. Naast afstemming van activiteiten en delen van informatie, hetgeen al doel op zich kan zijn, organiseert de Eenhoorn ook klassieke races, een ruilbeurs en een eigen kampeerweekend. Vertegenwoordiger uit onze club is Peter Tromp Meesters.

    Archief

    Een zeer gedreven lid van de club is al jaren bezig met het opbouwen van een digitaal Archief. Ons aller Hilbert Bakker, tevens de schrijver van het boek 100 jaar motorfietsen (zie winkel) zal hier uiteindelijk de regie nemen ivm beheer evt. met enkele (wisselende?) vrijwilligers dit tot in de puntjes te gaan verzrgen. Zo blijft een stukje techniek en liefde voor de Royal Enfield behouden en kunnen komende generaties er ook met veel plezier van blijven genieten. Klinkt bijna als een koffiereclame.

    Forum

    Doe mee in het gezellige discussieforum en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen. Van en voor de leden, ook voor niet RECN leden!

    De RECN aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor in het forum geplaatste artikelen die niet afkomstig zijn van het bestuur van de RECN

     

    Royal Enfield Club Nederland Clubinfo

     

    Royal Enfield

    Enfield rijden is bereikbaar voor iedereen. De techniek is eenvoudig te doorgronden, onderdeelprijzen zijn een fractie van die van de gangbare motorfietsen. De contributie is om dezelfde reden laag: slechts € 16 per jaar na inschrijving en voor iedereen te betalen. De sfeer is ongedwongen, en leden organiseren zelf af en toe een trip of toertocht. In de club is ruim voldoende kennis aanwezig om iedereen rollend te houden, maar laten we niet vergeten: de Enfield is een zeer betrouwbare motor.

     

    Definitie?

    Een van de doelen van de vereniging is "een vriendenkring te vormen van berijders van motorfietsen van Britse origine in Nederland en daarbuiten". Toch zijn wij geen zogeheten "Owners Club". Vereiste voor het lidmaatschap is wel om deze motoren een warm hard toe te dragen.

    De gekozen omschrijving "van Britse origine" heeft natuurlijk alles te maken met de huidige productie in India. Net zoals wereldwijd alle Philips producten uiteraard van Nederlandse origine zijn. Standaard is er menig ander merk te bekennen en 'open minded' als de Enfieldrijders zijn voelt het als een smeltkroes waarin veel verschillende metalen... maar Enfield staat centraal. Triumph | Norton | BSA | Matchless | Panther | maar ook | Ural | BMW | HD | Suzuki | Honda | Jawa | Kawa | Buel | Vincent | Ariel | etc, van alles hebben we al op bezoek gehad....maar we vragen er vriendelijk bij: liefst op een enfield als het kan ...

     

    Lidmaatschap

    Lidmaatschap kost € 16,- / jaar en  leden vanuit het buitenland betalen in verband met de extra
    porto kosten € 21,- / jaar. Voor een nieuw lidmaatschap wordt een inschrijfgeld van  € 3,50  gevraagd.

    IBAN: NL05INGB0000439049
    BIC:   INGBNL2A


    Opzegging dient vóór 1 oktober per kalenderjaar bij de ledenadministratie per email of schriftelijk gedaan te worden.

     

    Clubmiddag

    Iedere tweede zondag van de oneven maand behalve in Mei dan op de derde zondag, is er een bijeenkomst van Enfield-rijders. Vanaf een uur of half één zijn zowel leden als belangstellenden welkom.

    Nieuw adres vanaf  18 mei 2014 :

    Eetcafé "de Posthoorn"

    Achthoven Oost 28

    3417 PD Montfoort

    0348 474 450

    www.deposthoornmontfoort.nl


    Algemene Leden Vergadering

    Elk jaar wordt in het voorjaar de Algemen Leden Vergaderinng (ALV) gehouden.
    De Plaats en Datum zal tijdig in de Agenda worden gepubliceerd en het is dus zaak de agenda hiervoor op tijd te raadplegen.


    Clubtreffen

    Eens per jaar, in augustus, wordt ergens in Nederland een kampeerweekend georganiseerd vanwege de gezamelijke noemer (India) Enfield of Royal Enfield, een van origine Engelse motor. Naast clubleden is hier ook altijd een aantal Groot Brittanniërs, Belgen, Duitsers en een enkele Deen aanwezig. Hieruit blijkt dat de Enfieldrijders onder hun stoere lederen uiterlijk vaak wel degelijk trouwe gezinsmensen zijn gezien het aantal partners, kinderen en honden dat mee komt. Standaard is er menig ander merk te bekennen en 'open minded' als de Enfieldrijders zijn voelt het als een smeltkroes met meerdere exotische metalen...

    Meestal komen de eerste deelnemers al op vrijdag aan, en is er een simpele, edoch voedzame maaltijd georganiseerd voor een zeer acceptabele prijs. Op de tweede dag wordt een tourtocht gehouden, en een aantal "silly games", zoals een slow race, krukas werpen, spijker puzzlen, snoepjes-race etc.

    Op zondag is er vaak veel koffie nodig om de nevel uit het hoofd te verdrijven, en natuurlijk een English breakfast.... met helaas weer de dompige kennisneming dat het volgend treffen weer een heel jaar duurt, snif!