Graag hulp: Plattines? Ballast?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AlenteynsS



Geregistreerd op: 5-3-2017
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vr nov 24, 2017 16:42     Onderwerp: Graag hulp: Plattines? Ballast? Reageer met quote

Probleem met mijn Bullet 350 van 1979 is dat als hij gestart is, en ik aan de gas kom, hij stil valt. Ik had hem binnen gedaan bij de plaatselijke brommershop, maar die had nog niet veel van het merk gehoord Very Happy

Volgens hem ligt het probleem aan de plattines en de ballast, maar hij kan zelf niet aan die onderdelen komen.

Mijn vraag is dan ook (technische kennis is beperkt); waar zou ik deze dingen kunnen krijgen? En, is dit gewoon bij wijze van spreken plug-and-play, of moet er na het vervangen van deze dingen nog iets afgesteld worden?

[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
douwe



Geregistreerd op: 9-10-2006
Berichten: 895
Woonplaats: Den Oever

BerichtGeplaatst: vr nov 24, 2017 23:29     Onderwerp: Reageer met quote

Maak eerst je carb maar schoon dat is meestal het probleem onderdelen kan je kopen bij Hitchcock Ptm ebay etc etc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: za nov 25, 2017 13:57     Onderwerp: Reageer met quote

douwe schreef:
Maak eerst je carb maar schoon dat is meestal het probleem onderdelen kan je kopen bij Hitchcock Ptm ebay etc etc


Maak schoon die carb Laughing
opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AlenteynsS



Geregistreerd op: 5-3-2017
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: za nov 25, 2017 14:23     Onderwerp: Reageer met quote

Carburateur had hij schoon gemaakt, dus daar ligt het niet aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
douwe



Geregistreerd op: 9-10-2006
Berichten: 895
Woonplaats: Den Oever

BerichtGeplaatst: za nov 25, 2017 16:13     Onderwerp: Reageer met quote

Als ie wel stationair loopt en je geeft een beetje gas bij en dan uitvallen dan heeft het niets met je vervroeger te maken.
Als ik je foto goed bekijk zitten ze keurig naar binnen getrokken bij stilstand
het enige wat ik zie dat je condensator een slijtplek f deukje heeft.
Je kan de vervroeger wel even checken of ie werkt even met een punttang vastpakken en kijken of deze kan draaien.
Heb dat uitvallen ook een paar keer gehad bij koude motor bij mij kreeg ie teveel benzine, stationair liep ie prima maar bij aanraken gas een plof en uit een tijdje aan het prutsen geweest bleek later dat het kanaaltje van de luchtregelschoef verstopt was carb was een mikcarb na een aantal keren in een ultrasoon bad geen last meer.
Als je dit met een amal hebt goed de vlotterbak pakking bekijken of daar geen beschadiging aan zit (bij het rondje)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
douwe



Geregistreerd op: 9-10-2006
Berichten: 895
Woonplaats: Den Oever

BerichtGeplaatst: za nov 25, 2017 16:15     Onderwerp: Reageer met quote

Nog even dit staat je luchtschroef niet helemaal dicht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
vantHoffJ



Geregistreerd op: 8-7-2016
Berichten: 67
Woonplaats: Poortugaal

BerichtGeplaatst: za nov 25, 2017 20:46     Onderwerp: Reageer met quote

Of het benzine kraan zeefje in je brandstof tank helemaal verstopt?
_________________
RE Classic Chroom Maroon red ex UK
Met opvoer setje! (sorry, kwam er mee bij)

Triumpf Trophy.
Dnepr met zijspan.

Wat Zweedse klassieke meuk; Saabs.
En Engelse folklore.

Linda €€€€€
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
AlenteynsS



Geregistreerd op: 5-3-2017
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zo nov 26, 2017 07:08     Onderwerp: Reageer met quote

douwe schreef:
Als ie wel stationair loopt en je geeft een beetje gas bij en dan uitvallen dan heeft het niets met je vervroeger te maken.
Als ik je foto goed bekijk zitten ze keurig naar binnen getrokken bij stilstand
het enige wat ik zie dat je condensator een slijtplek f deukje heeft.
Je kan de vervroeger wel even checken of ie werkt even met een punttang vastpakken en kijken of deze kan draaien.
Heb dat uitvallen ook een paar keer gehad bij koude motor bij mij kreeg ie teveel benzine, stationair liep ie prima maar bij aanraken gas een plof en uit een tijdje aan het prutsen geweest bleek later dat het kanaaltje van de luchtregelschoef verstopt was carb was een mikcarb na een aantal keren in een ultrasoon bad geen last meer.
Als je dit met een amal hebt goed de vlotterbak pakking bekijken of daar geen beschadiging aan zit (bij het rondje)


Dat is het dus. Zoals ik zei is mijn technische kennis zo goed als nihil, ik had nu wel gehoopt dat de "technieker" zo een dingen ook wel even zou checken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AlenteynsS



Geregistreerd op: 5-3-2017
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zo nov 26, 2017 07:08     Onderwerp: Reageer met quote

douwe schreef:
Nog even dit staat je luchtschroef niet helemaal dicht


Waar bevindt die zich? Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WoudaD



Geregistreerd op: 18-2-2016
Berichten: 43
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: zo nov 26, 2017 08:09     Onderwerp: Reageer met quote

Bij een Micarb zit hij aan de linkerzijde van de motor tussen de benzineslang en het luchtfilter.
Het is een messing schroefje dat schuin omhoog wijst.
Succes
_________________
De schuur is te klein.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AlenteynsS



Geregistreerd op: 5-3-2017
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zo nov 26, 2017 08:24     Onderwerp: Reageer met quote

WoudaD schreef:
Bij een Micarb zit hij aan de linkerzijde van de motor tussen de benzineslang en het luchtfilter.
Het is een messing schroefje dat schuin omhoog wijst.
Succes


Thanks!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
douwe



Geregistreerd op: 9-10-2006
Berichten: 895
Woonplaats: Den Oever

BerichtGeplaatst: zo nov 26, 2017 13:11     Onderwerp: Reageer met quote

Dat hoeft bij jouw niet de oorzaak te zijn he kan ook wat anders zijn belangrijk staat je ontsteking goed (op tijd).lichthoogte van je kontaktpuntje is dat goed
werkt je vervroeger goed
Krijg je benzine is je carberateur schoon ook belangrijk is je stroomvoorziening op orde zomaar wat dingen wat je zelf heel makkelijk kan aanleren.
Ga er maar vanuit dat een moderne motor garage hier niets van af weet of je moet een echte monteur treffen de meeste moeten eerst iets uitlezen en daar heb je dus niets aan.
Weet niet of je lid bent bij de recn kan je een werkboek bestellen waar alle in en outs beschreven staat zodat je zelf een hoop dingen kan doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: zo nov 26, 2017 14:10     Onderwerp: Reageer met quote

Een praktijkervaring: van mijn Moto Guzzi V1000 Convert gaf een condensator de geest.
Stationar bleef 'ie mooi lopen. Pas bij een hoger toerental ging 'ie onregelmatig lopen; sloeg soms over.

Goed stationair lopen wijst niet op een geheel ingedraaide luchtschroef.
Ik blijf denken aan vuil in de hoofdsproeier of een losgeraakte sproeiernaald.
opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

RedSilver 1.01 Theme was programmed by DEVPPL HTML Forum
Images were made by DEVPPL Photoshop Forum