O-ring in schroefkap Mikcarb VM28

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JonkbloedJ

BerichtGeplaatst: za okt 14, 2017 20:33     Onderwerp: O-ring in schroefkap Mikcarb VM28 Reageer met quote

Beste lezers,

Bij onderhoud van mijn Mikcarb VM28 carburateur kwam ik er achter dat in de schroefkap (boven de gasschuif) de O-ring ontbrak. Dus ik zo een O-ring besteld en met wat moeite in de kap gewurmd. Wat blijkt nu, op de één of andere manier blijft de gasschuif klemmen in de O-ring. Wat ik ook doe of probeer, die O-ring blijft in de weg zitten. De O-ring zelf past ruimschoots om de gasschuif. Waarschijnlijk vervormd de ring zodra hij de bovenrand van de carburateur raakt. Alleen als ik de kap er erg losjes opdraai (aan=aan) blijft de gasschuif niet hangen, maar voel je wel precies als de gasschuif de O-ring tegen komt. Ik heb de O-ring er maar weer uit gehaald en de schroefkap met een beetje Teflontape er op gedraaid. Hebben jullie die O-ring er in zitten of komt bovenstaande jullie bekent voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
douwe

BerichtGeplaatst: zo okt 15, 2017 11:04     Onderwerp: Reageer met quote

Die o ring hoort er wel tussen moet precies in de sparing passen in de schroefdop van de carb is trouwens wel een dunne oring.2 mm dik binnendiameter 31 mm buiten diameter 35 mm (logisch) en niet te vast draaien gewoon met de hand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
JonkbloedJ

BerichtGeplaatst: zo okt 15, 2017 14:18     Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Douwe, de O-ring die ik intussen 2x van Hitchcocks heb ontvangen is uitwendig 39mm en circa 2,5mm dik. Dus inwendig circa 34mm. Doordat ik de ring wel in de sparing kan wrijven stuikt hij wat in elkaar en past de boel niet goed meer. Hmmm. Eerst maar even Teflontape tussen de schroefdraad en op zoek naar een fatsoenlijke O-ring dus. Dank voor je antwoord! Big Smile
Naar boven
douwe

BerichtGeplaatst: zo okt 15, 2017 15:15     Onderwerp: Reageer met quote

Dat gaat dus niet passen heb zelf ook een keer die oring besteld bij hitchcock
en die paste dus voor geen meter.
Zonder kan ook het is alleen een afdichting misschien dat je wat last krijgt met stationair lopen
Naar boven
deWitF

BerichtGeplaatst: zo okt 15, 2017 15:29     Onderwerp: Re: O-ring in schroefkap Mikcarb VM28 Reageer met quote

JonkbloedJ schreef:
Beste lezers,

Bij onderhoud van mijn Mikcarb VM28 carburateur kwam ik er achter dat in de schroefkap (boven de gasschuif) de O-ring ontbrak. Dus ik zo een O-ring besteld en met wat moeite in de kap gewurmd. Wat blijkt nu, op de één of andere manier blijft de gasschuif klemmen in de O-ring. Wat ik ook doe of probeer, die O-ring blijft in de weg zitten. De O-ring zelf past ruimschoots om de gasschuif. Waarschijnlijk vervormd de ring zodra hij de bovenrand van de carburateur raakt. Alleen als ik de kap er erg losjes opdraai (aan=aan) blijft de gasschuif niet hangen, maar voel je wel precies als de gasschuif de O-ring tegen komt. Ik heb de O-ring er maar weer uit gehaald en de schroefkap met een beetje Teflontape er op gedraaid. Hebben jullie die O-ring er in zitten of komt bovenstaande jullie bekent voor?

De O-ringen winkel bi mij in het dorp heeft O-ringen in de meest uiteenlopende afmetingen en diktes. Geef me de precieze maten; dan ga ik eens bij ze snorren.

opa
Naar boven
JonkbloedJ

BerichtGeplaatst: zo okt 15, 2017 19:55     Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vanmiddag zorgvuldig wat Teflontape tussen de schroefkap gedaan. Er wel voor gezorgd dat het niet tot helemaal boven aan de draad zit om te voorkomen dat er wat taperesten in de carburateur terecht kan komen. Eigenlijk gaat dat best wel makkelijk. Vooralsnog probleem simpel opgelost!
Naar boven
JonkbloedJ

BerichtGeplaatst: za dec 02, 2017 14:09     Onderwerp: Reageer met quote

Uiteindelijk toch maar wat O-ringetjes besteld bij Technirub. Uiteindelijk leek bij mijn carb een O-ring van inwendig 33mm en 2 dik het beste te passen. Ziet er toch wel beter uit als met die Teflon tape Big Smile
Naar boven
repjotr

BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2017 14:24     Onderwerp: Oring Reageer met quote

Ik heb vast nog wel een Oring in een oude 28micarb voor je.
Zo ja, komt ie in envelopje.
mvrgrPtr
Naar boven
JonkbloedJ

BerichtGeplaatst: di dec 05, 2017 22:55     Onderwerp: Reageer met quote

Top, super bedankt!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: