Spanningsregelaar
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
repjotr

BerichtGeplaatst: ma dec 04, 2017 14:17     Onderwerp: spanningsregelaar Reageer met quote

Indische gelijkrichter/spanningsregelaars inderdaad niet altijd betrouwbaar.
Met Boyer heb ik ook de ervaring dat ze accident prone zijn. Beck maakt een goede regelaar.
Rij zelf met podtronic, weer wat goedkoper dan Beck, en heb die ook in voorraad.
Het is wel van belang dat je stekker- en massaverbindingen goed voor elkaar zijn als je gaat meten. Als dat niet ok is kan je regelaar door overgangsweerstand niet de juiste spanning meten en dus enthousiast blijven laden omdat ie niet kan zien dat de accu al op spanning is.
mvrgrPtr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
JonkbloedJ

BerichtGeplaatst: di dec 05, 2017 22:51     Onderwerp: Reageer met quote

Heren, ontzettend bedankt voor jullie input. Helaas heb ik wat berichtjes te laat gelezen. Omdat ik al een Boyer Bransden Micro Digital ontsteking had ingebouwd en ik naast minder goede op internet toch ook wel heel enthousiaste berichten over de powerbox en ontsteking las heb ik de gok maar gewaagd. Past wel goed bij elkaar dacht ik, en makkelijk te bestellen bij Hitchcocks. Ik heb ook wel even rondgeneusd op de site van Becks, maar werd daar niet zo goed wijs uit. Hopelijk heb ik geluk met die powerbox, en zo niet dan weet ik nu waar ik ze vandaan moet halen. Ik hou jullie op de hoogte Big Smile

Overigens is Boyer Bransden wel klantvriendelijk. Als je een vraag stuurt per mail heb je de volgende dag al een antwoord. De ontsteekunit (red box) gaf te veel voorontsteking (lijkt op verhaal van Douwe op forum jaren geleden....) en na wat tips (welke niet hielpen) is de unit nu onder garantie op weg naar RB. Afwachten dus.

Zodra ik de spullen heb en het niet al te koud is (moet buiten klussen...) Zet ik het spul er in en hoop dat het dan wel voor elkaar is. Alle stekkerverbindingen die ik heb kunnen vinden heb ik zo'n beetje wel gecontroleerd. Ik heb ook van alles zitten meten met de multimeter en eigenlijk geen gekke dingen gevonden. De accu is nog van dit jaar. Ik hoop niet dat hij te veel op zijn donder heeft gehad van die te hoge spanning. Ik zag bij draaiende motor hier en daar al wat kleine belletjes in de accu verschijnen. Ik heb de accu inmiddels aan de oplader gehad, en die gaf uiteindelijk aan dat de accu wel oké was.

We gaan het wel zien. Nogmaals bedankt en ik hou jullie op de hoogte!! Big Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF

BerichtGeplaatst: wo dec 06, 2017 10:48     Onderwerp: Reageer met quote

Om te zien of een accu okay is moet je spanning meten bij een stevige belastingsweerstand.
Een acculader zegt niet zo veel.

opa
Naar boven
JonkbloedJ

BerichtGeplaatst: wo dec 06, 2017 10:54     Onderwerp: Reageer met quote

Klopt helemaal. Moet hem nog weer in de motor zetten en testen met verlichting aan. Dan weten we meer.
Naar boven
deWitF

BerichtGeplaatst: wo dec 06, 2017 12:10     Onderwerp: Reageer met quote

JonkbloedJ schreef:
Klopt helemaal. Moet hem nog weer in de motor zetten en testen met verlichting aan. Dan weten we meer.

Voor conditiemeting van de accu heb je meer belasting nodig dan de verlichting Smile

opa
Naar boven
JonkbloedJ

BerichtGeplaatst: wo dec 06, 2017 12:42     Onderwerp: Reageer met quote

Yep, maar die apparatuur heb ik niet thuis Laughing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: