Raar geluid

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
douwe

BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2018 21:34     Onderwerp: Raar geluid Reageer met quote

Zondag was ik een rondje aan het rijden opeens een raar knisperend geluid
net of het uit het motorblok vandaan kwam kon het ook niet helemaal thuisbrengen olie zat geen vermogen verlies dus gewoon doorgereden en de verstegen methode toegepast helm dicht en niet meer opletten.
Tijdens een stop bij de plaatselijke vis tent toch maar even gekeken wat het kan wezen het geluid komt uit de versnelling`s bak en dan niet van de kant van het tandwiel maar aan de schakelkant affijn thuis even het kapje eraf
nou kon zo de kogeltjes uit het kapje halen met wat fragmenten van de kooi en stukjes lager.
Heb nog een vernelling`s bak leggen zal kijken of ik het binnenwerk zo kan omwisselen zonder de hele boel te moeten slopen.
Vind alleen vreemd dat het lager aan die kant stuk gaat zit prut en olie genoeg in de bak voor de rest staat er helemaal geen kracht van koppeling en tandwiel op die kant .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
hanstaverne
Site Admin

BerichtGeplaatst: wo apr 25, 2018 10:49     Onderwerp: Reageer met quote

He Douwe, dat is vervelend.
Maar volgens mij komt er wel degelijk een kracht op de lagers.
Als je rijd is er in elke versnelling 1 paar tandwielen dat op dat moment de kracht overbrengt.
Dat stel tandwielen wil dan ook de assen a.h.w. 'uit elkaar duwen' en die kracht wordt opgevangen door de lagers waar de assen van de V-bak in draaien.

Hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
douwe

BerichtGeplaatst: wo apr 25, 2018 17:53     Onderwerp: Reageer met quote

zo had ik het nog niet bekeken het lager is echt aan gort de kooi waar de kogeltjes inzitten die ligt in drie stukken van middag een nieuw lagertje gehaald kosten 5,50 euro dus als dat alleen de schade is
Naar boven
WalhofF

BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2018 20:45     Onderwerp: Reageer met quote

Douwe,

Welk type lager zit er op deze plek?
Heb je een nummer voor mij?

Gr. Frits
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
douwe

BerichtGeplaatst: vr jun 15, 2018 20:14     Onderwerp: Reageer met quote

Dat weet ik niet had het oude lager mee genomen de lager boer meet het even op en krijg een nieuwe mee dit keer zat er alleen een vetvrij papiertje omheen en geen doosje.

Nog even wat was van de week in Engeland met de bullet we zouden net weer gaan een toerrit gaan doen en weer een raar geluid aan de rechterkant dacht eerst dat het worm wiel van de olie pomp aan het sterven was gelukkig was dat het niet .
Eigenlijk was het weer hetzelfde geluid, deksel eraf dit keer was het kogeltje die in het stelmechanisme droog een flinke lik vet erop was de oplossing
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: