Bullet 500 DeLuxe - It's alive!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 13:06     Onderwerp: Reageer met quote

LeuvenT schreef:
De zuiger en kleppen zou ik bijna gewoon in de kast willen zetten... Very Happy


Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing


opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 217
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 20:05     Onderwerp: Reageer met quote

Volgende week gaat (afhankelijk van of ik een busje kan lenen) de Bullet naar een motorrevisie bedrijf hier in de buurt. Heb zelf niet het gereedschap om de zuiger te vervangen, dus ik breng de hele fiets zodat ze naast de kop ook meteen de cilinder aan kunnen pakken. Smile
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 217
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 14:49     Onderwerp: Reageer met quote

Motor staat inmiddels enige tijd daar.

Één van de klepzittingen viel er spontaan uit, hier moest dus een nieuwe voor besteld worden. Daarnaast bleek een van de klepgeleiders al een overmaat te zijn, stond ik met mijn niet-overmaat nieuwe klepgeleiders. Daarvoor vandaag ook een nieuwe besteld.

Nieuwe zuiger is gemonteerd, cilinder zou er vandaag weer op gaan (met verse pakking) en dan kan de Bullet weer retour. De kop zal ik volgende week of de week erna op kunnen halen wanneer ook de tweede klepgeleider en beide nieuwe kleppen zijn gemonteerd. Wat ik heb gezien zag er al érg goed uit allemaal. Cool
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 15:00     Onderwerp: Reageer met quote

LeuvenT schreef:
Motor staat inmiddels enige tijd daar.

Één van de klepzittingen viel er spontaan uit, hier moest dus een nieuwe voor besteld worden. Daarnaast bleek een van de klepgeleiders al een overmaat te zijn, stond ik met mijn niet-overmaat nieuwe klepgeleiders. Daarvoor vandaag ook een nieuwe besteld.

Nieuwe zuiger is gemonteerd, cilinder zou er vandaag weer op gaan (met verse pakking) en dan kan de Bullet weer retour. De kop zal ik volgende week of de week erna op kunnen halen wanneer ook de tweede klepgeleider en beide nieuwe kleppen zijn gemonteerd. Wat ik heb gezien zag er al érg goed uit allemaal. Cool


1ste alinea: Dat was dikke pech zeg. Crying or Very sad
2de Ali: dat klinkt als een goed bericht. Laughing


opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 217
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 15:38     Onderwerp: Reageer met quote

Kost een paar euro extra, maar het zijn allemaal wel legitieme verklaringen voor het hoge olieverbruik en de andere ellende die ik heb gehad! opa

De backfires bij gas dicht die ik heb sinds het begin, komen dus waarschijnlijk door een lekkende uitlaatklep. Smile
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 217
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2018 09:32     Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels is de Enfield weer retour. Cilinderkop ligt nog bij het revisiebedrijf, duurt en duurt. Is een klusje dat ze tussen de grote zaken door doen en er is vooral lang gewacht op diverse onderdelen...

Volgende week woensdag heb ik weer vrij. Het eerste waar ik me dan over ga buigen is de kickstarter. Deze komt nu niet meer vanzelf omhoog, dus ik vermoed dat er ergens een veer los/kapot is? Ken de anatomie niet van buiten, dus eerst het werkplaatshandboek bestuderen! Smile

Zodra de kop terug is kan ik deze monteren. Daarna ga ik direct verder met de nieuwe elektronische ontsteking. Slimmerik dat ik ben, ben ik vergeten om een nieuwe bobine mee te bestellen vanuit Engeland. Daar moet ik dus nog achteraan.

IMG_20180725_095906_292 by T Leuven, on Flickr

IMG_20180725_110123_107 by T Leuven, on Flickr
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2018 10:01     Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de update. Wat ziet het er raar uit, hè? zonder tank en zonder kop

opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 217
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2018 10:13     Onderwerp: Reageer met quote

Vooral de kop eraf vind ik er gek uit zien! Het frame is eigenlijk best wel mooi qua belijning... Smile
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2018 10:21     Onderwerp: Reageer met quote

LeuvenT schreef:
Vooral de kop eraf vind ik er gek uit zien! Het frame is eigenlijk best wel mooi qua belijning... Smile


Het frame is wat Old School i.v.m. bijv. het frame van de Moto Guzzi V1000.

opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 217
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2018 10:23     Onderwerp: Reageer met quote

Old school = cool school!

Vind de looks van een hardtail frame ook prachtig. Comfortabel is anders... Smile



Al zijn de Tonti frames van Guzzi ook niet te versmaden!


_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2018 11:00     Onderwerp: Reageer met quote

Ahhh... de iconische V7 Sport!!!
Ik heb decennialang op een V1000 Convert gereden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 217
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2018 11:06     Onderwerp: Reageer met quote

Prachtig. Smile

Oom van me heeft een V7, zelf rijd ik een V35 Imola en mijn vader heeft een 850T gehad die helaas in vlammen is opgegaan. Nu rijdt hij een BSA A7 uit 1953.
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2018 11:22     Onderwerp: Reageer met quote

LeuvenT schreef:
Prachtig. Smile

Oom van me heeft een V7, zelf rijd ik een V35 Imola en mijn vader heeft een 850T gehad die helaas in vlammen is opgegaan. Nu rijdt hij een BSA A7 uit 1953.


Ik heb korte tijd een V50 Monza gereden. Fantastische stuureigenschappen!!!

Mijn “carrière” als motorrijder begon met een BSA A7 prut
Was de voorloper van de Gold Star dacht ik of de Golden Flash

opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 217
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: do aug 02, 2018 09:06     Onderwerp: Reageer met quote

Die kleine Guzzi's met de vierkante blokken sturen inderdaad messcherp. Ge-wel-dig fietsje! Het voelt alsof je de snelste op de weg bent, terwijl je niet eens heel hard hoeft te gaan. Zalig. Smile

Die Goldstar en Golden Flash zijn inderdaad erna geproduceerd. Hadden al een echte swingarm en meer cc's en vermogen dan de A7. Ontzettend zeldzame machines. Big Smile
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 217
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2018 20:50     Onderwerp: Reageer met quote

En de kop is terug!

Ziet er prachtig uit. Kleppen zijn heel mooi geplaatst. Er is uiteindelijk nog een klepzitting op maat gemaakt, was toch allemaal qua passing niet je-van-het helaas...

IMG_20180808_124251 by T Leuven, on Flickr

IMG_20180808_124324 by T Leuven, on Flickr

IMG_20180808_131624 by T Leuven, on Flickr

IMG_20180808_155440 by T Leuven, on Flickr


Helaas ben ik door mijn organisatietalenten de vier binnenste cilinderkopmoeren kwijt geraakt... Rolling Eyes De kop zit er op, maar moet dus nog écht vast gezet gaan worden.

Geen enorm drama, want ik heb ook een kapotte kickstartveer en een kapotte retourveer van het schakelpedaal.

IMG_20180808_155749 by T Leuven, on Flickr

Daarnaast had ik Mike over de vloer (van de Trifeld) wat niet alleen erg gezellig was, maar hem viel ook op dat mijn middenbok geen moer meer heeft. Die ligt dus ergens in Frankrijk op een Alpenpas gok ik zo. Big Smile

Er mag dus nóg een bestelling de deur uit voordat de Bullet weer echt in elkaar kan. Het begint echter ergens op te lijken! Smile
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC


Laatst aangepast door LeuvenT op wo aug 08, 2018 21:04 , in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Pagina 7 van 11

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

RedSilver 1.01 Theme was programmed by DEVPPL HTML Forum
Images were made by DEVPPL Photoshop Forum