Bullet 500 DeLuxe - Top-end revisie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 264
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2018 20:57     Onderwerp: Reageer met quote

Mooie fotoreportage Laughing

opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 199
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2018 12:09     Onderwerp: Reageer met quote

Het grote voordeel van ongeorganiseerd zijn, is dat als je iets kwijt bent de kans groot is dat je het uiteindelijk terugvindt.

IMG_20180809_170841 by T Leuven, on Flickr

Nu loop ik echter tegen een probleem aan. Help! Confused

Met gemonteerde tuimelaars, moet ik nu mijn stoterstangen héél veel verder uitdraaien. Er is bijna geen draad meer over. Hoe kan dit!? Montagefout bij de kleppen...? Er zijn geen andere veren gemonteerd, alleen andere kleppen, geleiders en klepzittingen.

Ik heb hem niet op BDP gezet, maar dan zitten de stoterstangen juist strakker als ik me niet vergis...

Deze ruimte heb ik nu opeens bij de onaangepaste stoterstangen:
IMG_20180809_173752 by T Leuven, on Flickr

Zo ver heb ik de inlaatkant uit moeten draaien om de tuimelaar enigszins te verzekeren:
IMG_20180809_173316 by T Leuven, on Flickr

IMG_20180809_173338 by T Leuven, on Flickr

Ik heb geen flauw idee waar dit nu door kan komen... Wie helpt? cheers love
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 264
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2018 12:51     Onderwerp: Reageer met quote

Weer een mooie fotoserie!
Het lijkt mij dat de klepstelen te kort zijn of dat de groef voor de klepwigjes (ik ben even het goede woord kwijt) te hoog op de klepsteel zit.
Een veel te dikke koppakking kan (in theorie) ook nog.
Begin maar eens de oude kleppen te vergelijken met de nieuwe kleppen.
Gewoon naast elkaar op de klepschotel op tafel zetten. Dan moeten de significante verschillen........ehhhhh.

Op een van je foto’s van voor de koprevisie steken de klepstelen wat verder door de klepschotel heen. Ik hou het (voorzichtig) op verkeerde kleppen.

opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 199
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2018 13:25     Onderwerp: Reageer met quote

Nou, dat zou helemaal mooi zijn. Kleppen zijn gekocht bij Hitchcock's... Rolling Eyes

Ik heb het gereedschap ook niet om de kleppen te verwijderen, helaas helaas. Mailtje naar Hitchcock's is verzonden, misschien hebben zij inzichten. Anders wordt het retour revisiebedrijf met de oude kleppen er naast!

Bedankt voor het snelle reageren! Smile
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 264
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2018 14:03     Onderwerp: Reageer met quote

LeuvenT schreef:
Nou, dat zou helemaal mooi zijn. Kleppen zijn gekocht bij Hitchcock's... Rolling Eyes

Ik heb het gereedschap ook niet om de kleppen te verwijderen, helaas helaas. Mailtje naar Hitchcock's is verzonden, misschien hebben zij inzichten. Anders wordt het retour revisiebedrijf met de oude kleppen er naast!

Bedankt voor het snelle reageren! Smile


Met z’n twee”en en twee schroevendraaiers lukt het de kleppen te verwijderen.
Kop op een plankje op de grond leggen. Een van de twee drukt met de schroevendraaiers de klepschotel tegen de veerdruk in en de ander peutert de wigjes eruit. Het lukte mij weleens in m’n eentje.

Als je de oude foto’s goed bekijkt zie je ook dat de klepveren wijder, minder samengedrukt zijn dan in de nieuwe situatie.
opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 199
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2018 15:21     Onderwerp: Reageer met quote

Top tip, dank je! Ik ga er aan klooien.

Hitchcocks zegt het volgende:
Firstly are the new replacement valves, both the oversize inlet and standard exhaust valves of a similar or same length as the originals, there may be a fraction difference due to the different manufacturing batches etc. Another thing to check is have you refitted the valve stem caps, I can’t see your photos as they haven’t come through attached to your email. We would expect the larger exhaust valve/pushrod to have a difference in adjustment due to the larger valve to valve seat overlap, but not to the extent you describe.

1. Just compare the length of the original valves against the replacement ones.

2. Check fitment of stem caps.



-------------------------


Ik kan me niet voorstellen dat er iets fout gemonteerd is bij dat bedrijf, zijn gewoon profs... Het enorme lengteverschil zou dus ook niet mogen spelen volgens hen. We gaan het zien.
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
douwe



Geregistreerd op: 9-10-2006
Berichten: 885
Woonplaats: Den Oever

BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2018 17:23     Onderwerp: Reageer met quote

waar zijn je klephoedjes, je inlaatklep ligt ook een stuk hoger dus dan kom je wat te kort
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
WalhofF



Geregistreerd op: 22-7-2016
Berichten: 153
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: za aug 11, 2018 10:33     Onderwerp: Reageer met quote

Stoterstangen omgewisseld?
In en uitlaat hebben toch verschillende lengtes?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hanstaverne
Site Admin


Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 206
Woonplaats: Hekendorp

BerichtGeplaatst: za aug 11, 2018 16:45     Onderwerp: Reageer met quote

Yep,

de kortste is voor de inlaatklep
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
douwe



Geregistreerd op: 9-10-2006
Berichten: 885
Woonplaats: Den Oever

BerichtGeplaatst: za aug 11, 2018 22:00     Onderwerp: Reageer met quote

Heb er wel eens een stukje eraf gezaagd maar eraan zagen is toch een stuk moeilijker in dit geval volgens mij zitten zijn stoterstangen wel goed.
Duidelijk een geval van te korte klepsteel of spiegleuf te laag ik vergelijk onderdelen eigenlijk voordat ik het monteer altijd even of het echt wel hetzelfde is.

En dan kom je wel eens een rare dingen tegen weet nu dat een voortandwiel van een bullet uit 2004 anders is als een uit 1997 ook de koppeling is niet uitwisselbaar onderling zomaar wat dingetjes.

Koprevisie zoals hier kan ik niet besteed ik uit aan ons clubsleutelaar en die is ook de enige die ik het toevertrouw heb al genoeg meegemaakt met prof bedrijven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
WalhofF



Geregistreerd op: 22-7-2016
Berichten: 153
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: zo aug 12, 2018 14:23     Onderwerp: Reageer met quote

Zijn stoterstangen in diverse lengtes te koop. Bij Hitchcocks en via Ebay in India. Zou natuurlijk de goedkoopste en envoudigste oplossing zijn denk ik.,

Frits
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
douwe



Geregistreerd op: 9-10-2006
Berichten: 885
Woonplaats: Den Oever

BerichtGeplaatst: zo aug 12, 2018 15:07     Onderwerp: Reageer met quote

Staat nu wel veel spanning op de klepveren komt nog bij dat de tuimelaars ook

meer kracht moeten verwerken zou niet gaan rommelen in dit geval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
WoudaD



Geregistreerd op: 18-2-2016
Berichten: 39
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: zo aug 12, 2018 15:41     Onderwerp: Reageer met quote

Ik volg dit draadje al even en zie op pagina 6 een foto met de oude kleppen nog in de kop.
Daar kan je duidelijk zien dat de klepstelen boven de veren uitsteken.
Dus zitten er verkeerde kleppen in.
Juiste kleppen erin zetten en niet proberen de speling op te heffen met langere stoterstangen want dat lijkt me vragen om moeilijkheden zoals hiervoor vermeld te grote spanning op veren en tuimelaars.
_________________
De schuur is te klein.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 264
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: zo aug 12, 2018 15:52     Onderwerp: Reageer met quote

WoudaD schreef:
Ik volg dit draadje al even en zie op pagina 6 een foto met de oude kleppen nog in de kop.
Daar kan je duidelijk zien dat de klepstelen boven de veren uitsteken.
Dus zitten er verkeerde kleppen in.
Juiste kleppen erin zetten en niet proberen de speling op te heffen met langere stoterstangen want dat lijkt me vragen om moeilijkheden zoals hiervoor vermeld te grote spanning op veren en tuimelaars.


Heel juist Wouda. Dat viel mij ook al op, wat je zegt van die veren.

opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 199
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: ma aug 13, 2018 12:11     Onderwerp: Reageer met quote

Wat een reacties, leuk! Smile

Heb de foto's naar Hitchcocks gestuurd en hun reactie: Waar zijn je klephoedjes? (in 't Engels dan hé Wink)

Ik ga hoe dan ook de kleppen verwijderen (Mike heeft het correcte gereedschap, daar ga ik binnenkort langs) en dan gaan we de nieuwe en oude kleppen langs elkaar zetten! Kan het zijn dat de klephoedjes gewoon nog op de oude kleppen zitten? Heb ze nog niet uit het zakje gehaald dat ik mee terug heb gekregen. Geen idee of dit iets is dat je makkelijk over het hoofd ziet...

De stoterstangen zijn niet verwisseld en ik heb nog nagevraagd welke klep voor de in- en uitlaat was. Als het goed is hebben ze dit correct gemonteerd. Aan beide zijden is de stoterstang nu te kort trouwens. En aangaande dit bedrijf: twee kennissen van mij hebben hun Enfield kop onder handen laten nemen en waren tevreden. Pech dus in dit geval. Smile

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte! prut
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 8 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

RedSilver 1.01 Theme was programmed by DEVPPL HTML Forum
Images were made by DEVPPL Photoshop Forum