Verlichting trekt accu leeg
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: di okt 02, 2018 16:43     Onderwerp: Reageer met quote

WalhofF schreef:
Heb je hier al gekeken:

http://www.hitchcocksmotorcycles.com/pictures/content400/bullet_electrics_charging_1987-1999_16-08-16.pdf


Aan wie vraag je dat WalthofF?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WalhofF



Geregistreerd op: 22-7-2016
Berichten: 162
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: di okt 02, 2018 17:06     Onderwerp: Reageer met quote

Aan diegene die met het probleem zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: di okt 02, 2018 17:56     Onderwerp: Reageer met quote

WalhofF schreef:
Aan diegene die met het probleem zit.


Very Happy Very Happy Very Happy


opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WilbersR



Geregistreerd op: 9-4-2018
Berichten: 42
Woonplaats: Schagen

BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2018 08:46     Onderwerp: Reageer met quote

Dat ben ik Big Smile
Ja, die had ik gevonden inderdaad.
Inmiddels ben ik weer wat verder gekomen. Ik heb op de uitgang gemeten van de rectifier en daar krijg ik wel de benodigde laadspanning van 14V! Dus de dynamo en de rec-reg functioneren goed. Nu ga ik toch twijfelen aan de accu die er in mei is ingezet, maar misschien wel niet nieuw was? Of anders de bedrading. Ik kan weer verder zoeken...

Hoewel je natuurlijk nooit zit te wachten op problemen is het wel leerzaam zo'n proces Wink

Misschien wel handig om te noteren voor iemand die hier ooit problemen mee heeft is het volgende.
Bij mijn Bullet 500 uit 1996 heb ik een aparte spanningsregelaar en gelijkrichter. De wisselstroom komt binnen op de gelijkrichter, op een vierpolige stekker. Op de andere twee polen komt de gelijkspanning eruit, die gaat verder de machine in. Een tweede stekker op de gelijkrichter gaat naar de spanningsregelaar, en als die is aangekoppeld regelt die de spanning af naar de maximale laadspanning. Als die niet is aangesloten dan geeft de gelijkrichter nog steeds gelijkspanning af, maar dan onbegrensd.

Dat is toen ook het idee geweest bij die separate gelijkrichter en regelaar: als de regelaar stuk is koppel je die af en het systeem blijft werken. En zo kun je ook mooi je gelijkrichter en spanningsregelaar apart testen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2018 09:27     Onderwerp: Reageer met quote

Mijn ervaring met de accu van Landport is ronduit slecht

opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WilbersR



Geregistreerd op: 9-4-2018
Berichten: 42
Woonplaats: Schagen

BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2018 19:09     Onderwerp: Reageer met quote

Nou de accu is het ook niet, die heb ik laten testen.
Blifjt als enige de bedrading over. Of ergens een slecht contact. Dat wordt dus zoeken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
douwe



Geregistreerd op: 9-10-2006
Berichten: 895
Woonplaats: Den Oever

BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2018 21:46     Onderwerp: Reageer met quote

check je dynamo dat is een drie fase als een fase weg is kan je regelaar regelen wat ie wil maar komt nooit aan zijn laadspanning.
Kan dus ook gewoon een slechte verbinding zijn cq stekkertje wat niet goed is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
WilbersR



Geregistreerd op: 9-4-2018
Berichten: 42
Woonplaats: Schagen

BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 13:58     Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Douwe,

Bedankt voor de aanwijzing, dat geeft te denken.
Ik miste inderdaad een fase bij het meten van de spanning die van de dynamo af kwam.
Maar doordat ik uiteindelijk na de spanningsregelaar wel 14V kreeg dacht ik: óf ik heb niet goed gemeten, óf kennelijk kan hij wel op twee fasen draaien, aangezien er twee fasen bij elkaar zitten.

Ik ga nog eens meten / controleren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WilbersR



Geregistreerd op: 9-4-2018
Berichten: 42
Woonplaats: Schagen

BerichtGeplaatst: vr nov 16, 2018 19:53     Onderwerp: Reageer met quote

Ok, het was dus toch de dynamo (alternator).
Nieuwe gemonteerd en het probleem was verholpen.

Bijkomend voordeel is dat ik nu een wat zwaardere dynamo heb voor wat meer licht en voeding voor navigatie.

Groeten
Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: vr nov 16, 2018 22:09     Onderwerp: Reageer met quote

WilbersR schreef:
Ok, het was dus toch de dynamo (alternator).
Nieuwe gemonteerd en het probleem was verholpen.

Bijkomend voordeel is dat ik nu een wat zwaardere dynamo heb voor wat meer licht en voeding voor navigatie.

Groeten
Rob


woohoo

opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 218
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: ma nov 19, 2018 12:21     Onderwerp: Reageer met quote

Verdorie, dan had ik het fout. Rolling Eyes Smile

Fijn dat de Enfield het weer doet, precies op tijd voor de winterstalling! Big Smile Laughing
_________________
1993 Enfield 500 DeLuxe
1983 Moto Guzzi V35 Imola
1977 Rover 2200TC
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WilbersR



Geregistreerd op: 9-4-2018
Berichten: 42
Woonplaats: Schagen

BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2018 23:10     Onderwerp: Reageer met quote

LeuvenT schreef:
Fijn dat de Enfield het weer doet, precies op tijd voor de winterstalling! Big Smile Laughing


Ja zeker, het is fijn om 'm volgend jaar weer rijdend op te halen.
M'n koppelingskabel brak nog wel de dag vóór ik 'm zou wegbrengen, maar die had ik gelukkig op voorraad Big Smile.

Dat was dus snel gefikst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

RedSilver 1.01 Theme was programmed by DEVPPL HTML Forum
Images were made by DEVPPL Photoshop Forum