Foto of Afbeelding plaatsen en wat tekstopmaak op het forum

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 21:52     Onderwerp: Foto of Afbeelding plaatsen en wat tekstopmaak op het forum Reageer met quote

Soms zie ik iemand in zijn bericht/vraag/mededeling de opmerking maken dat er geen foto's kunnen worden geplaatst.
Wel dus, 't is eerst wel ff een beetje puzzelen maar als je eenmaal weet waar je op moet letten is het niet meer zo ingewikkeld.

Goed, je wilt dus een foto of afbeelding op het forum plaatsen en daarvoor......

MOET die afbeelding als jouw_afbeelding.jpg ergens op het internet staan.

Dit voorbeeld is gebaseerd op het gebruik van imageshack, maar dat is tegenwoordig niet meer vrij beschikbaar.
Als je je aanmeld is er alleen nog maar een probeerversie van 30 dagen beschikbaar en als je nu effe iets wilt plaatsen dan ben je in ieder geval geholpen.

Nogmaals je hebt imageshack beslist niet nodig en kan ook Dropbox, Google Picasa, mijnalbum.nl en dergelijke gebruiken als die foto maar ergens op het internet staat en je de link naar diens locatie kan kopiëren.

Hoe doe je dat:
Ga naar b.v. www.imageshack.us en meld je daar aan.

Hieronder zie je het invoerscherm van imageshack, plak de naam van de afbeelding die je wilt uploaden in het vak Upload en druk daarna op upload now.

Je afbeelding wordt door Imageshack op het internet gezet en je krijgt onderstaande melding. Daar zie je meerdere links om je afbeelding te benaderen.

Kopieer het bestand dat in het vakje achter direct link ziet en plak het op de door jou gewenste plaats in je bericht en zet er [img] voor en [/img] achter.

Dit laatste doe je door in je bericht de zojuist geplakte complete naam van het imageshack bestand te selecteren en dan op het vakje met Img te klikken.

Hieronder heb ik een snapshot geplaatst van een stuk van het invoerscherm waarin deze mededeling is gemaakt.

Denk eraan dat je de vinkjes uitschakelt van HTML uit en BBCode uit bij de opties, anders zie je geen foto's en geen tekstopmaak.
Als je smilies wilt gebruiken dan ook daar het vinkje weghalen.

De tekst kan je opmaken door de gewenste delen te selecteren en op de vakjes B I of u te klikken.

Combinaties zijn ook mogelijk dit is b.v. vet italic onderstreept

Big Smile Zolang je er niet van overtuigd bent dat alles goed is, kan je met de knop voorbeeld je werk blijven testen maar je kan natuurlijk ook achteraf wijzigen. Big Smile

LET OP: SPATIES, VRAAGTEKENS ' ? ', PROCENTTEKENS ' % ' en dergelijke verstoren het proces dus als er iets dergelijks voorkomt in de bestandsnaam
dan MOET je deze VERVANGEN door b.v. UNDERSCORES ' _ ' dat werkt wel.

Ik hoop dat met deze uitleg de drempel om foto's te plaatsen wat lager is geworden, veel succes,

Hans Taverne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
AafjesB

BerichtGeplaatst: za sep 19, 2015 18:15     Onderwerp: foto's plaatsen in bericht. Reageer met quote

Hallo Hans,

ondanks jouw uitgebreide uitleg lukt het me niet om, via imageshack, foto's te plaatsen in mijn bericht. Ik krijg foutmeldingen e.d.
Mijn foto's staan wel op picasa maar ook daar lukt het mij niet mee. Misschien wil je de stappen in picasa aan mij uitleggen?

Vriendelijke groet, Bert Aafjes.
coby

BerichtGeplaatst: vr mei 26, 2017 20:39     Onderwerp: foto plaatsen m.b.v. pinterest Reageer met quote

mogelijkheid om je eigen foto in dit forum te krijgen:
1. meld je aan voor gratis gebruik van pinterest, een foto share/deel website
2. upload 1 of meer foto's
3. kies de foto die je in dit forum wil plaatsen
4. klik rechter muistoets met de muis cursor boven die afbeelding kies 'copy image location - locatie van de afbeelding'
5. maak een nieuw forumbericht of antwoord en klik net onder de onderwerp regel op de knop [img] (hierboven)
6. zet je muis cursor tussen [img] en [/img] die in je bericht zijn verschenen en klik rechtermuistoets, kies plak, om de link naar de afbeelding in je forum bericht te krijgen

het resultaat is in tekst:

[img] + https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/cf/79/ab/cf79ab40ed449b90c2ef50aa04cf93dc.jpg + [/img]
Let op dat de link .jpg of .png of een andere foto extensie bevat, anders werkt het niet.

wanneer je voor voobeeld kiest zie je het bericht met het volgende plaatje:

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: