Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
douwe

Geregistreerd op: 9-10-2006 Berichten: 896 Woonplaats: Den Oever
|
Geplaatst: zo mrt 23, 2014 13:34 Onderwerp: |
|
|
Gewoon dikke lucht erin |
|
Naar boven |
|
 |
coby

Geregistreerd op: 6-10-2006 Berichten: 387 Woonplaats: Ugchelen
|
Geplaatst: zo mrt 23, 2014 14:12 Onderwerp: dikke lucht |
|
|
douwe schreef: | Gewoon dikke lucht erin |
Heb je daar ervaring mee? Is dat gegarandeerd anti-lek? kun je voor mij een busje meenemen naar Zelhem? _________________ Life seems so much brighter when you own a Royal Enfield |
|
Naar boven |
|
 |
coby

Geregistreerd op: 6-10-2006 Berichten: 387 Woonplaats: Ugchelen
|
Geplaatst: zo mrt 23, 2014 21:21 Onderwerp: velg klem |
|
|
De oude motoren zonder achtervering reden altijd met zachte banden om nog een beetje comfort te hebben. Gelukkig was ook het vermogen niet al te hoog. Maar toch had de 11 pk krachtige WD/CO vanuit de fabriek een originele Dunlop WD velgklem - mogelijk ook omdat de motor in het terrein moest kunnen rijden. Ook Trial motoren gebruiken zo'n velg klem en in dat soort motorzaken kun je deze nu nog kopen. De velgklem zit met een bout door de vel vast en klemt na montage de hiel van de band tegen de velg, waardoor deze niet kan schuiven. Na een zelfde soort lek als Hans had (ventiel uitgescheurd) heb ik ook op de Bullet zo'n klem aangebracht en sindsdien geen lekke banden meer gehad door het uitscheuren van het ventiel. Ook de J2 heeft een velgklem van de fabriek uit. Al is het misschien overbodig het geeft mij een veilig gevoel, want zo'n snel leeglopende en wegglijdende band wil je niet bij een wat hogere snelheid hebben. Ook kijk ik regelmatig naar de stand van het ventiel (borgmoer naar boven), zodat je de band eventueel kunt corrigeren (lucht er uit, wiel blokkeren en aan de band rukken totdat ventiel weer recht staat).
 _________________ Life seems so much brighter when you own a Royal Enfield |
|
Naar boven |
|
 |
Johan
Geregistreerd op: 15-11-2009 Berichten: 39 Woonplaats: Voorhout
|
Geplaatst: wo jan 03, 2018 00:23 Onderwerp: |
|
|
Mijn ventiel van de achterband was ook afgescheurd, nota bene op de snelweg. Was even schrikken, maar gelukkig vlak bij een afslag. Bij een lekke band: ANWB Wegenwacht bellen. Leggen een eventuele nieuwe band er keurig in en je betaalt alleen de materiaalkosten! Perfecte service! |
|
Naar boven |
|
 |
MenschP

Geregistreerd op: 7-2-2015 Berichten: 37 Woonplaats: Oisterwijk
|
Geplaatst: wo jan 17, 2018 21:46 Onderwerp: |
|
|
laat maar..... Simpelweg zeer regelmatig de bandenspanning meten en de boel op de juiste spanning houden. Heb nog nooit een afgescheurd ventiel gehad !
Mijn ventielen zitten lekker vast met de moer op de velg zoals het hoort.
Succes ermee, groeten Paul _________________ Kčktis of se kčkt en asse kčkt nie kčke |
|
Naar boven |
|
 |
MenschP

Geregistreerd op: 7-2-2015 Berichten: 37 Woonplaats: Oisterwijk
|
Geplaatst: wo jan 17, 2018 21:53 Onderwerp: Re: geen zin in lekke banden |
|
|
coby schreef: | na deze hele discussie over lekke banden ben ik op zoek naar massief rubberen achterband - als iemand een suggestie heeft?
Je kunt je banden vullen met purschuim heb je meteen tubeless met je spaakwielen !
Verder tegen niemand zeggen want dat dat is slecht voor de bandenhandel.
 |
_________________ Kčktis of se kčkt en asse kčkt nie kčke |
|
Naar boven |
|
 |
|