Matige start seizoen 2014
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
douwe

BerichtGeplaatst: zo mrt 23, 2014 13:34     Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon dikke lucht erin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
coby

BerichtGeplaatst: zo mrt 23, 2014 14:12     Onderwerp: dikke lucht Reageer met quote

douwe schreef:
Gewoon dikke lucht erin

Heb je daar ervaring mee? Is dat gegarandeerd anti-lek? kun je voor mij een busje meenemen naar Zelhem?
coby

BerichtGeplaatst: zo mrt 23, 2014 21:21     Onderwerp: velg klem Reageer met quote

De oude motoren zonder achtervering reden altijd met zachte banden om nog een beetje comfort te hebben. Gelukkig was ook het vermogen niet al te hoog. Maar toch had de 11 pk krachtige WD/CO vanuit de fabriek een originele Dunlop WD velgklem - mogelijk ook omdat de motor in het terrein moest kunnen rijden. Ook Trial motoren gebruiken zo'n velg klem en in dat soort motorzaken kun je deze nu nog kopen. De velgklem zit met een bout door de vel vast en klemt na montage de hiel van de band tegen de velg, waardoor deze niet kan schuiven. Na een zelfde soort lek als Hans had (ventiel uitgescheurd) heb ik ook op de Bullet zo'n klem aangebracht en sindsdien geen lekke banden meer gehad door het uitscheuren van het ventiel. Ook de J2 heeft een velgklem van de fabriek uit. Al is het misschien overbodig het geeft mij een veilig gevoel, want zo'n snel leeglopende en wegglijdende band wil je niet bij een wat hogere snelheid hebben. Ook kijk ik regelmatig naar de stand van het ventiel (borgmoer naar boven), zodat je de band eventueel kunt corrigeren (lucht er uit, wiel blokkeren en aan de band rukken totdat ventiel weer recht staat).

Johan

BerichtGeplaatst: wo jan 03, 2018 00:23     Onderwerp: Reageer met quote

Mijn ventiel van de achterband was ook afgescheurd, nota bene op de snelweg. Was even schrikken, maar gelukkig vlak bij een afslag. Bij een lekke band: ANWB Wegenwacht bellen. Leggen een eventuele nieuwe band er keurig in en je betaalt alleen de materiaalkosten! Perfecte service!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MenschP

BerichtGeplaatst: wo jan 17, 2018 21:46     Onderwerp: Reageer met quote

laat maar..... Simpelweg zeer regelmatig de bandenspanning meten en de boel op de juiste spanning houden. Heb nog nooit een afgescheurd ventiel gehad !
Mijn ventielen zitten lekker vast met de moer op de velg zoals het hoort.
Succes ermee, groeten Paul
MenschP

BerichtGeplaatst: wo jan 17, 2018 21:53     Onderwerp: Re: geen zin in lekke banden Reageer met quote

coby schreef:
na deze hele discussie over lekke banden ben ik op zoek naar massief rubberen achterband - als iemand een suggestie heeft?

Je kunt je banden vullen met purschuim heb je meteen tubeless met je spaakwielen !
Verder tegen niemand zeggen want dat dat is slecht voor de bandenhandel.

Big Smile

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: