Wat zou jij -qua ontrwerp- anders aan je enfield willen?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arnaud

BerichtGeplaatst: di okt 24, 2017 10:35     Onderwerp: Wat zou jij -qua ontrwerp- anders aan je enfield willen? Reageer met quote

En waarom?
Kijk aan, dit forum leeft nog/weer..

Laat ik zelf de aftrap doen.. Ik zou de rem liever aan de andere kiant willen hebben van de kettingaandrijving (ivm vettigheid) en net als bij jawa een gesloten kettingkast willen.

En de voorrem.. eh..tsja..

Voor de rest ben ik met de wat aangepastte enfield wel tevreden..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF

BerichtGeplaatst: di okt 24, 2017 12:56     Onderwerp: Re: Wat zou jij -qua ontrwerp- anders aan je enfield willen? Reageer met quote

arnaud schreef:
En waarom?
Kijk aan, dit forum leeft nog/weer..

Laat ik zelf de aftrap doen.. Ik zou de rem liever aan de andere kiant willen hebben van de kettingaandrijving (ivm vettigheid) en net als bij jawa een gesloten kettingkast willen.

En de voorrem.. eh..tsja..

Voor de rest ben ik met de wat aangepastte enfield wel tevreden..

Wat zou ik anders willen?
Dat is niet zo gemakkelijk te zeggen. Ik heb een EFI 500 uit 2011 met zeer goede schijfrem voor en een matige trommelrem achter. Ankerplaat en ketting aan dezelfde kant.

Deze zomer heb ik het 18 tandskettingwiel verwisseld met een 20 tander. Daar heb ik nog bijna niet mee gecruised. Maar wát ik er mee reed hier in en rond het dorp, beviel het uitstekend. Even opnieuw wennen aan de koppeling bij het wegrijden uit stilstand.

Een echt mooi en gedateerd vormgegeven bagagerekje (iets uit plaatmateriaal) zou ik zeer graag willen...........kunnen kopen. En een mooi windscherm (Harley Liberator style) ook wel.
opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: