Advies gevraagd bij aankoop Bullet 500 met 100.000 op de tel
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
WilbersR



Geregistreerd op: 9-4-2018
Berichten: 41
Woonplaats: Schagen

BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 16:38     Onderwerp: Advies gevraagd bij aankoop Bullet 500 met 100.000 op de tel Reageer met quote

Beste forum leden,

Reeds jaren koester ik de wens om een Enfield Bullet 500 te bezitten (en op te rijden!).

Tot nog toe is het er niet van gekomen, maar nu ben ik tegen een geschikt exemplaar aangelopen : https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-overige-merken/m1272369582-royal-enfield-bullet-500-electrische-start-bj-1996.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Hij is van 1996 en ziet er, voor zover zichtbaar op de foto's, keurig uit.
Tellerstand is 6.000, maar ik schat zo in dat die wel een keer rond is gegaan.

Heeft iemand ervaring met Bullets die meer dan 100.000 hebben gelopen? Zo ja, zijn er problemen die ik kan verwachten?
Ik ben niet bang om te sleutelen, maar zou onaangenaam verrast zijn als na 3 maanden het blok gereviseerd moet worden...

Komend weekend ga ik een kijkje nemen. Zijn er nog speciale aandachtspunten waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor alle input!

Mvg,
Rob Wilbers[/url]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vantHoffJ



Geregistreerd op: 8-7-2016
Berichten: 67
Woonplaats: Poortugaal

BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 19:03     Onderwerp: Reageer met quote

Dag Wilbers,

ik denk dat die tellerstand wel een correct kan zijn.
Vraag ens naar het service boekje..
volgens de RDW nog maar 1 eigenaar.

Ik wed dat het een lange tijd binnen slaper geweest is.
weddenschap inzet: koffie met gebak.
_________________
RE Classic Chroom Maroon red ex UK
Met opvoer setje! (sorry, kwam er mee bij)

Triumpf Trophy.
Dnepr met zijspan.

Wat Zweedse klassieke meuk; Saabs.
En Engelse folklore.

Linda €€€€€
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
vantHoffJ



Geregistreerd op: 8-7-2016
Berichten: 67
Woonplaats: Poortugaal

BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 19:20     Onderwerp: Reageer met quote

Even doorzoeken leert dit:
Eerste toelating: 21-08 1996.
Datum tenaam stelling: 17-03 2018.
Afgifte eerste datum in NL: 14-05 2012.

Dus is het mogelijk toch een opknapper uit India, hiernaartoe gekomen op mei 2012. (opknaper is een volledig gerenoveerde motor, die als nieuw is)
Dan in 6 jaren 6.000 km er bij rijden kan ik me voorstellen.

Hoeft dus zeker niet verkeerd te zijn.

succes met je overweging.
_________________
RE Classic Chroom Maroon red ex UK
Met opvoer setje! (sorry, kwam er mee bij)

Triumpf Trophy.
Dnepr met zijspan.

Wat Zweedse klassieke meuk; Saabs.
En Engelse folklore.

Linda €€€€€
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
douwe



Geregistreerd op: 9-10-2006
Berichten: 895
Woonplaats: Den Oever

BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 19:51     Onderwerp: Reageer met quote

goed kijken of het de motor is van de foto ze hebben het over een electrische start dat is dus niet zo tenminste die op de foto heeft het niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
WilbersR



Geregistreerd op: 9-4-2018
Berichten: 41
Woonplaats: Schagen

BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 19:54     Onderwerp: Reageer met quote

Beste vantHoffJ,

Je zou best eens gelijk kunnen hebben inderdaad als je kijkt naar de eerste toelating in NL.
100.000 in 20 jaar lijkt mij niet vreemd, maar 6.000 in 6 jaar kan evengoed kloppen. Als je kijkt naar de details op de foto's is het een beetje tegenstrijdig. Het zader ziet er nog erg nieuw uit, maar de voetsteuntjes niet echt.

Anyway, de weddenschap ga ik met je aan, en ik hoop dat ik verlies Big Smile

Dat de motor op 14 mei 2012 in Nederland is geregistreerd moet een voorteken zijn, dat is namelijk mijn verjaardag!

Zijn er anders nog punten waar ik op zou moeten letten?

Mvg
Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WilbersR



Geregistreerd op: 9-4-2018
Berichten: 41
Woonplaats: Schagen

BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2018 21:14     Onderwerp: Reageer met quote

douwe schreef:
goed kijken of het de motor is van de foto ze hebben het over een electrische start dat is dus niet zo tenminste die op de foto heeft het niet


Hallo Douwe,

Waar maak je dat precies uit op? Zie je dat aan een ontbrekende startmotor? Er is geen goede foto van het stuur met de alle bedieningselementen.

Of misschien wordt er electronische ontsteking bedoeld...

Puntje voor op m'n checklist, dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 09:44     Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is dit model motorblok niet electrisch startend.

opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 217
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 09:59     Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er inderdaad uit als een kickstart model! Was er überhaupt al elektrische start in '96? Volgens mij niet...

Wanneer dit exemplaar een ton gelopen heeft, zijn dat wel héél erg voorzichtige kilometers geweest. Of het ding is recent helemaal uit elkaar gehaald en in ieder geval optisch opgeknapt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 10:09     Onderwerp: Reageer met quote

Mijn Moto Guzzi Convert uit 1975 was wel elektrisch startend en de oude V7 met de bijnaam Buffel, ook. Royal Enfield is pas begonnen met elektrisch starten met de EFI blokken, denk ik.
opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LeuvenT



Geregistreerd op: 7-10-2014
Berichten: 217
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 11:10     Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoelde voor Enfield inderdaad. Smile De Guzzi van mijn oom uit eind jaren '60 heeft ook al de luxe van een startknopje, mijn Guzzi uit '83 uiteraard ook. Big Smile

Volgens mij waren er vóór de EFI blokken al startmotoren beschikbaar, correct me if I'm wrong, maar wel pas in de laatste productiejaren. Ruim ná 2000 dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WalhofF



Geregistreerd op: 22-7-2016
Berichten: 162
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 12:28     Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, de Enfield Bullet 500 Sixty-5 heeft ook een startmotor.

Frits
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WoudaD



Geregistreerd op: 18-2-2016
Berichten: 43
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: di apr 10, 2018 17:37     Onderwerp: Reageer met quote

Elektrische start is er vanaf 2002 en dat was nog wel met rechtse schakeling.
_________________
De schuur is te klein.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WilbersR



Geregistreerd op: 9-4-2018
Berichten: 41
Woonplaats: Schagen

BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2018 06:49     Onderwerp: Reageer met quote

Al met al een twijfelachtig statement dus, die electrische starter.
Vrijdag ga ik heen, ik ben zeer benieuwd wat ik aantref.

Zou het een criterium moeten zijn bij mijn beslissing wat betreft betrouwbaarheid?
Ik wil 'm 1 á 2 keer in de week gebruiken om naar mijn werk te rijden (20km over kleine weggetjes Big Smile, maar moet er wel van aan kunnen dat hij start!

Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deWitF



Geregistreerd op: 15-7-2016
Berichten: 295
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2018 08:00     Onderwerp: Reageer met quote

WilbersR schreef:
Al met al een twijfelachtig statement dus, die electrische starter.
Vrijdag ga ik heen, ik ben zeer benieuwd wat ik aantref.

Zou het een criterium moeten zijn bij mijn beslissing wat betreft betrouwbaarheid?
Ik wil 'm 1 á 2 keer in de week gebruiken om naar mijn werk te rijden (20km over kleine weggetjes Big Smile, maar moet er wel van aan kunnen dat hij start!

Rob


Criterium? Vind ik niet. Een startmotor is luxe. Goede koude start. DAT is een criterium. Met een lege accu door slecht starten (aanslaan) heb je aan een startmotor helemaal niks (ervarings deskundigheid).
Dus, als je gaat kijken, voel aan de cilinder en het carter of die koud zijn en vraag wanneer de motor voor het laatst gelopen heeft. Gisteren? Dat zegt weinig. Verleden week? Dat is al beter voor een koude start test. Gelul als: “Met een andere bougie....” of “de carburateur moet nog even.....” geloof je maar beter niet.
Succes!!!
opa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
WalhofF



Geregistreerd op: 22-7-2016
Berichten: 162
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2018 11:35     Onderwerp: Reageer met quote

Zag wel dat ze 3 maanden Bovag garantie geven.
Lijkt mij ook verstandig om een proefrit te maken.
Een Enfield rijdt iets anders dan een gemiddelde japanner! Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie     forum index -> Enfield Actueel! Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

RedSilver 1.01 Theme was programmed by DEVPPL HTML Forum
Images were made by DEVPPL Photoshop Forum